دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
مسابقه گلستان خوانی به پیشنهاد محمدرضا زائری در حال برگزاری است که جوایز آن با مشارکتی خودجوش به 21 میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش آوای خزر،  جایزه گلستان عنوان مسابقه‌ای است که به پیشنهاد حجت الاسلام دکتر محمدرضا زائری (مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی و اجتماعی) برگزار می شود. شرکت کنندگان در این مسابقه باید بخش نخست دیباچه گلستان سعدی را بخوانند و سپس در طول ماه مبارک رمضان، ویدئوهای گلستان‌خوانی را با هشتگ #جایزه_گلستان منتشر کنند. به برگزیدگان این مسابقه جوایز نقدی اهدا خواهد شد. سهم ما پیشنهاد جایزه گلستان

مشارکت 21 میلیون تومانی برای اهداء جایزه گلستان

تا کنون مبلغ 21 میلیون تومان برای اهداء جوایز مسابقه از سوی مشارکت کنندگان جمع اوری شده است. مطابق آخرین اعلام، جوایز برندگان عبارتست از:

نفر اول : پنج میلیون تومان

نفر دوم: چهار میلیون تومان

نفر سوم: سه میلیون تومان

نفر چهارم: دو میلیون تومان

نفر پنجم: یک میلیون تومان

بقیه مبالغ میان نفرات ششم تا پانزدهم تقسیم می شود.

مطابق آخرین مطلب در اینستاگرام، محمدرضا زائری اعلام کرده است:«  کادوها و هدایای غیرنقدی جایزه گلستان هم دارند یکی یکی می رسند. فکر کنم غیر از مبالغ نقدی جایزه، به همه پانزده نفر برگزیده هم بتوانیم هدایای متنوعی تقدیم کنیم. برای شرکت در مسابقه کافی است بخش آغازین دیباچه گلستان سعدی را بخوانید و فیلم آن را با هشتگ #جایزه_گلستان در صفحه خود بازنشر کنید. تگ و منشن صفحه من را فراموش نکنید. اولویت با کسانی است که متن را از حفظ بخوانند و خلاقیتی در ارائه نشان دهند.»

همچنین  سازمان بین‌المللی دانشگاهیان در حمایت از این مسابقه، ۱۰ سهمیه عضویت در سازمان (+ کارت دانشجویی بین‌المللی) برای برگزیدگان دانشجو در نظر گرفته است. فراخوان شرکت در این مسابقه بیستم فروردین ماه منتشر شده و از ۲۵ فروردین همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مسابقه آغاز می شود و تا پایان ماه رمضان (۲۳ فروردین ماه) هم ادامه دارد. نتایج آن در روز ۲۴ اردیبهشت ماه همزمان با عید سعید فطر اعلام می شود.

ملاک های ارزیابی برگزیدگان قرائت صحیح و حفظ، خلاقیت و ابتکار در اجرا و میزان دیده شدن ویدئو است. همچنین قرار است این مسابقه در دو مرحله برگزار شود که مرحله دوم آن همزمان با جشن چله تموز که مصادف با اول تیرماه است برگزار می شود. جزئیات مرحله دوم این مسابقه متعاقبا اعلام می‎‌شود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها